Håkan Hellström, Säkert, The Ark konsertrecension

Hejsan!
Först och främst tänkte jag bara presentera mig, jag är ny bland kulturpiloterna och heter Sophie.
Jag var och såg Håkan Hellström, Säkert och the ark på sofiero förra veckan.

Säkert betyg: 3/5
Säkert är otroligt musikalisk och använde hur många instrument som helst under den tiden som hon värmde upp publiken. Hon var duktig och hon inledde med låten ”dansa fastän” som är nog hennes största (?) hit än så länge.
Hon lyckades få igång oss allihop i publiken men jag tyckte det var lite synd att hon såg så otroligt vanlig ut.
Inga scenkläder alls som kunde förgylla konserten.
Som förband var hon bra, men det känns ändå som att scennärvaron inte var så jättebra.

Säkert!

The Ark betyg: 4/5

Jag är inget The Ark-fan alls och skulle nog ändå kunna säga att jag faktiskt ogillar själva musiken faktiskt.
MEN om det är något Ola Salo ska ha cred för så är det hur han tar folk med storm!
Det var väldigt mycket teater när de spelade och Salo bytte kläder lika snabbt som jag vet inte vad.
Ena sekunden hade han stora svarta vingar och andra hade han tajta, tajta kläder i någon guldfärg.
En snygg avslutnings-konsert!

Håkan Hellström betyg: 5/5

Och sen till sist kom han som jag hade suttit och köat i nio timmar för!
Det var ingen besvikelse utan det var över min förväntan och alldeles underbart! Publiken gungade och grät med i tonerna och Hellström både skämtade, pratade och skrattade med publiken mellan låtarna.
Låtarna var snyggt framförda och tillsammans med bildspelet som fanns i bakgrunden blev det ännu bättre.

En lyckad konsert!

(nu blev det dock något konstigt så sista bilden som skulle vara på Håkan Hellström kom inte med…)

// Sophie!

Kommentera

