Vernissage för Efterklang – Jens Henricson

Idag tog jag mig en sväng in på detta stället…

http://www.facebook.com/event.php?eid=142659759161081

Länk till vad jag var på 🙂
Det var en konstutställning som handlade om personliga minnesbilder om död och sorg.

Jag tyckte det var en ganska konstig utställning och förstod mig inte på faktiskt det mesta. Jag är själv en väldigt konstnärlig människa men detta hade jag inte så mycket förståelse för. Jag gillade dock väldigt mycket temat med fåglar för det ingav en frihetskänsla och fridfullt. Det som även tog mig direkt var en stor trädstam som var upphängd i taket.

Sammanfattning: Konstigt, lite oförståligt här och där men vackert.

// Sophie

Kommentera

