Vi Kulturpiloter – Maja Lindborg


Det är alltid lika svårt att beskriva sig själv utan att låta varken blyg eller skrytig. Därför börjar jag med lite fakta.
Mina föräldrar har släpat runt mig lite här och var i världen – några år i skidparadiset Åre, några år i hockeymekkat Örnsköldsvik, tågluffning genom Europa med obligatoriska besök till olika byggnader, och miljontals besök på museer, mest på älskade Louisiana förstås (jag är i stort sett uppväxt i Börnehaven).
Då mamma och pappa är kulturintresserade är det inte så konstigt att jag ärvt deras förkärlek mystiska bokantikvariat, okända indiefilmer och några penselstänk på en duk.

Mina främsta kultur”områden” är teater och film! Är en riktig filmnörd, och spelar teater på Dunkers. Därför är det just det som mina blogginlägg mest kommer att handla om.

MINA KULTURFAVORITER:
Film vad som helst med the Coen brothers
Teater soppteater är oftast grymt roligt!
Musik all 60-talsmusik: Otis Redding, Nina Simone, Dusty Springfield, Etta James…
Konst älskar videokonstnären Pippilotti Rist
Litteratur gamla klassiker är oftast bra, annars gillar jag Khaled Hosseini och Jennifer Egan.

Imorgon skriver en annan av oss Kulturpiloter om sig själv. Tills dess – Puss och kram!

Kommentera

