intervju med en ung konstnär…

Det blev ett snack med Felicia Piltz, femton år gammal och boende i Landskrona. Hennes väggar i hennes rum är fyllda av hennes egna teckningar. Hon går på Estet Collage med film-inriktning och på fritiden ritar och målar hon såklart och är även med i en Spoken Word-grupp.

Hennes blogg hittar ni HÄR!

Vi alla ritar ju när vi är småttingar, men slutar efter ett tag, hur kom det sig att du fortsatte med det?

Jag är inte så bra på att förklara saker med ord, det är mycket lättare att göra det när jag får rita istället. Då får jag ut precis det jag vill.

Hur tycker du att man ska tolka dina verk?

Jag tycker att man ska tolka dem hur man vill. Finns inget visst sätt jag vill att bilderna ska bli tolkade på utan det är helt upp till en själv!

Har du ställt ut någonstans?

Jag har ställt ut på UKM (Ung Kultur Möts) och med mina foton på ”Strecket”

Vad är det du använder när du ritar?

Jag använder helst tuschpennor eller bläck. Är det tuschpennor så är det av märkena Alfa Design Markers och Uniposca.

Vad har du för dröm? Att kunna jobba med det eller hur är det?

Drömmen är ju att kunna göra vad jag vill. Att sitta på ett kontor dagarna igenom är det sista jag vill! Egenföretagare kan man väl säga. Jag vill måla, rita och skapa film. Vara kreativ helt enkelt.

Var får du din inspiration ifrån?

Allting! Det kan vara att jag ser en pantburk när jag är ute och går på stan och det kan vara världskriser. Mina förebilder är Salvador Dali, Anna Malmberg och Robert Mappelthorp.

Och dina tre favoritbilder! 😀

Första bilden!
Jag gillar den för att den är så härligt sjuk. Hon ser så otroligt cool ut och när jag gjorde den så tänkte jag att jag kräktes ut på bilden.

Bild nummer 2!
Jag har en grej för slem och flytande saker.. Jag gillar denna bilden för att det finns så otroligt mycket att titta på.


Bild nummer 3!
Jag vet inte hur jag ska förklara varför jag gillar den så men det kommer liksom saker ur dess ögon och jag bara gillar den.

Felicia Piltz i egen hög person!

Kommentera

