Vi Kulturpiloter – Elisabeth Högman

Hejsan!
Då var det dags att ta sig samman och faktiskt skriva detta… Sophie kommer bli stolt. Jag har sagt att jag ska skriva i evigheter. Jag har läst någonstans att ”den grövsta förolämpningen gentemot en människa är att försöka beskriva henne”. Nu ska jag då förolämpa mig själv.
Jag heter alltså Elisabeth Högman, men alla kallar mig Betty, så det är under det namnet jag kommer blogga här. Jag går andra året på Cultura Gymnasium i Helsingborg, med inriktning samhälle-mänskliga rättigheter-hållbar utveckling-nåt. Kul är det för det mesta också.
Jag är en sån människa som bara attraheras av problem. Jag ser dem och vill lösa dem. Just nu är jag involverad i STOPindia – en antitraffickingorganisation med säte i New Dehli – dit jag förhoppningsvis ska åka nästa år och volontära/observera, och flykting- och migrationsituationen i Helsingborg.
För övrigt är jag en sån som inte kan ha ett papper framför sig utan att kladda ner det totalt. Jag älskar att rita och måla, skriva och läsa och lyssna på musik. Att göra musik själv är inte min grej längre, men jag gick på Musikgrundskolan Synkopen i åtta år, så musikintresset finns definitivt!
Min fader och jag har ett litet projekt på gång, där vi går och tittar på Röda Kvarns livevisningar från olika operahus och teatrar runt om i världen, för att ha sett alla klassiker. Senast såg vi The Phantom of the Opera, och det är egentligen något för ett annat blogginlägg, men magiskt var det.
Jag hoppas att detta har varit lite informativt, och att jag hittar tid att skriva om Fantomen.
Ha det gott!

// Betty

Kommentera

