Det är något speciellt med en symfoniorkester

Detta bildspel kräver JavaScript.

I torsdags var jag och Humle och såg på ”Musikalpärlor från West End” på Helsingborgs Konserthus. Tre riktigt duktiga solister från England sjöng kända, och lite mindre kända, musikalhits med symfoniorkestern som komp. Ska jag vara ärlig tycker jag att det blev lite mycket med både sång och symfoniorkester. En riktigt klassisk konsert med bara symfoniorkester är så mycket bättre, för då kan man njuta av instrumenten. Jag får gåshud bara jag tänker på det.

Men visst fanns det flera låtar under torsdagskvällen som också bjöd på gåshud. Här är två av de som jag tyckte var bäst:

Båda de här låtarna har även gjorts i Glee! De är dock mycket mäktigare live.

/ Maja

Kommentera

