intervju med en musikaltyp vid namn Hedda Andersson!

Hedda Andersson är en tjej på fjorton år som bor i Helsingborg. Hon spelar i bandet Searching for Alice och här är en intervju med henne, najs!

hur började intresset för musik?
Mitt intresse för att SPELA musik började väll på riktigt för ungefär 2 år sen. Men mitt intresse för att lyssna på musik har funnits så länge jag kan minnas!

största musikinspirationer och varför?
När jag är med bandet(Searching for Alice)så är min största inspiration nog Paramore, mest pga deras scennärvaro. Inte för att jag är lika bra alls hahah, men bra att ha något att se upp till! När det gäller privat är det Ed Sheeran, hans texter är ärliga och man känner att det kommer från hjärtat och det älskar jag, hans röst är som den godaste subway-mackan ever dvs vääääldigt bra, ehe. Ska se honom live om fyra månader, det är något att vara exalterad inför, whoop!

berätta om ditt band och din plats i bandet!
Mitt band heter Searching for Alice och vi har spelat ihop i 2 år nu! Jag är en av två gitarrister, min plats är nog mest att lära mig saker som andra kommer på hahah, jag är inte så bra på att komma på eget än så länge.

din favorit av låtarna du/ni gjort!
Min favorit låt av de som vi har gjort är nog den nyaste som heter ”W” men uttalas ”Double you”, lite coolt right? Hahah, inte egentligen men ja! Den har vår fantastiska basist skrivit!

vad för gymnasium ska du gå? något musikinriktat?
Det gymnasium jag vill söka till är för tillfället Lunds dans-och musikalgymnasium, jag är en musikalnörd och gillar att skådespela och dansa så varför inte ha allt i ett? Vi får se hur det går dock, hoppas på det bästa!

vad har du för framtidsplaner?
Mina framtidsplaner är ganska ambitiösa haha. Planerar att plugga utomlands efter gymnasiet så fort som möjligt, har dock inte bestämt om det blir London eller någonstans i USA. Det finns så mycket så det är så himla svårt att välja! Min högsta dröm skulle ju vara att få vara på Broadway eller i en film haha, jag är ju ensam om det, näää. Men man ska drömma stort och jobba hårt för det man vill ha! Bandet är också en av mina ambitioner, om vi mirakulöst blir signade till ett skivbolag kan jag hålla Broadway i bakhuvudet för ett tag skulle jag tro!

vill du jobba inom musik när du blir äldre?
Jag tror att jag vill det ja! Om jag inte lyckas själv skulle jag gärna vilja lära ut det på något sätt, helst på gymnasium med musikalinriktning.

vad spelar du för instrument?
Som sagt spelar jag gitarr, både el och akustiskt då.

hur är det med att sjunga?
Haha, sjunga är.. Ja, inte min favorit att göra in public om man säger så! Sitter dock gärna själv hemma och sjunger som en galning till Glee och dansar samtidigt, haha.

scenskräck, drabbar det någonsin dig?
Det drabbar mig, puh. Blir alltid nervös innan ett gig och speciellt om jag måste sjunga, det är därför sången inte funkar så bra in public. Jag kan sjunga men min scenskräck kommer i vägen haha, har börjat jobba med det nu dock. Försöker att putta mig framåt och det har blivit bättre, men inte försvunnit helt. Tror jag aldrig att det kommer göra heller, men man måste våga.. Speciellt om man vill men känner att man inte vågar, ibland måste man göra det iallafall. Det tackar man sig själv för sen efter när man har gjort det, även ifall det inte gick perfekt. Vilket i nio av tio fall det inte gör. Våga är nyckeln, whoop!


One thought on “intervju med en musikaltyp vid namn Hedda Andersson!

Kommentera

