intervju med en ung och duktig cosplayare…

Sabina kommer från Lund och håller på med en sak som heter Cosplay, här kommer en intervju med henne!

vad är egentligen cosplay för dem som inte vet?

Cosplay är en förkortning av Costume Play, det är som maskerad, att man klär ut sig! Man kan cosplaya i princip vad som helst, från en tv-spels karaktär till kändisar!

hur blev du intresserad av det?

Det började med att jag var väldigt insatt i pokemon och googlade runt och kom in på en sida där folk hade cosplayat pokemontränare och pokemon! Jag har alltid älskat att klä upp mig så jag bestämde mig för att börja cosplaya, det såg galet roligt ut på bilderna! 😀

har du vunnit några tävlingar?

Jag började cosplaya på våren 2011 och har deltagit sammanlagt 5 gånger iår. Jag har vunnit tre tävlingar, två i malmö och en i lund! 🙂

har du ställt upp i några cosplaytävlingar och isåfall, vilka?

Jag har ställt upp i malmöfestivalens cosplaytävling, okashiicons,kodachicons,kodachikuns & uppcons cosplaytävling!

har du varit i japan?

Nej det har jag inte, men jag ska ta kurser i japanska eftersom ett av mina drömkonvent ligger i japan! Det är ett otroligt stort konvent som heter Comiket!

den svåraste cosplayen du har gjort?

Min Rayman cosplay för tillfället! Hela dräkten bestod av nya metoder som jag prövade!

din favorit av alla cosplays du gjort?

Jag har många favoriter! Men jag älskar min Ash Ketchum/ Sastoshi ( Pokemon Best Wishes ) cosplay, cosplayen är väldigt speciell för mig även om den inte är så detaljerad!

hur många cosplays har du gjort egentligen?

Jag har gjort 11 cosplays under 2011!

brukar du göra dem helt själv eller har du någon kompis du brukar göra med och så?

Jag föredrar att göra mina dräkter själva, jag har ingen kompis som kan hjälpa mig/lära mig så jag gör allt på egen hand.

vad kan du få för reaktioner av folk?

Majoriteten tycker att mina cosplays är coola och ger mig komplimanger, sedan så finns det alltid några som tycker negativt !

Hennes Rayman Cosplay högst upp och sen är det hennes Ash Ketchum Cosplay 🙂

One thought on “intervju med en ung och duktig cosplayare…

Kommentera

