Leva med cancer – en utställning av Lisa Nilsson

”Leva med cancer” , en foto utställning av Lisa Nilsson visas just nu på Dunkers som är hennes projektarbete i gymnasiet. Eftersom några av hennes släktingar och vänner har/ haft cancer så ville hon samla ihop pengar till cancerfonden i sitt projektarbete.
Kulturpiloterna intervjuade henne idag:
Hur var det att jobba med detta projektet?
Det var kul och svårt. Det var mycket att fixa och lösa själv. Nu är jag en erfarenhet rikare! Jag kontaktade sjukhuset för att intervjua folk där, men de hörde inte av sig igen så jag intervjuade istället de jag kände. Jag valde detta för att det cancer är något som har funnits nära mig och släktingar och vänner som har och har haft cancer.
Berätta lite om vernissagen
Vernissagen kommer att finnas kvar till den 21 mars på Dunkers, sen kanske den kommer  att stå i biblioteket på Olympia. Jag har fotat alla bilderna själv med en analog kamera och framkallat bilderna, jag gick en foto A kurs i tvåan. Det var antingen att göra en utställning eller att skriva en vetenskaplig rapport som projektarbete så jag valde att göra en utställning.
Vilken linje och skola går du på?
Jag går samhälle med skrivprofil på Olympiaskolan.
Kommentera

