Natalie Baxter – vernissage

20120704-003218.jpg

20120704-003224.jpg

20120704-003231.jpg

Idag (eller ja, igår blir det ju eftersom klockan är en halvtimme in på den nya dagen) var vi på vernissage.

Det var sommarvärme, kvällen hade precis börjat flika in och i en finfin klänning står Natalie Baxter 21 år gammal och visar upp för omvärlden hennes fotografier. Hon får ett stort leende på läpparna när vi ber henne om en liten intervju och en bild.

”jo men jag började fota när jag var arton, fast det var ganska oseriöst då. Men så åkte jag till Paris för att lära mig fota analogt och när jag var där kände jag att jag ville något mer, jag ville vara delaktig i hela processen. Och jag fortsatte känna så tills jag kom hem och det var då jag tog kontakt med Dunkers om de ville ställa ut.

Natalies bilder är svartvita men fångar ögat lika mycket som att det skulle vara en färgspya eller färgkaskad. Det verkar finnas dolda ting i varje bild och varje bild talar också för sig själva. Natalie och bilderna talar ett eget påhittat språk som bara lyser igenom och får det underbart.

Kolla på hennes verk inne på Dunkers precis vid entrén.

One thought on “Natalie Baxter – vernissage

  1. Hej Natalie!
    Jag antar att du rest iväg nu. Ingen svarar på ditt telefonnummer. Bettan behöver några av ramarna du lånade. Kan du be dina föräldrar att kontakta mig. Bra! Hoppas allt är väl med dej och att du är rädd om dej.
    Anders 🙂

Kommentera

