Olof Olsson på Kulturvarvet.

_DSC0366xI samband med DR P3s 50års jubileum uppträdde i torsdags Olof Olsson på kulturvarvet i Helsingör. På sätt och vis vill jag påstå att det var något av det mest unika jag sett, antagligen mer riktat åt den äldre målgruppen – den som lyssna på pop under åttiotalet. Men ändå fann jag det både roligt och intressant, visserligen var det kanske mer lärorikt för mina öron men kunskap ger makt så kanske har detta gjort mig mäktigare.
Nu kan jag bl.a. tala om för er att det fanns en radiobåt som seglande runder längst danmarks kustar, att det finns en rätt ball musiker som heter Billy Vaughn och att rosa strumpor vist funkar till kostym.

Men detta vill jag säga er, ta chansen att uppleva så mycket som möjligt även om ni inte riktigt vet vad ni får beskåda från första början. Visst, du kommer säkert hamna på en del skit men du kommer även få se hur mycket fantastiska saker som helst. Dessutom kommer du får nya perspektiv på livet och antagligen även en djupare insikt i samhällets uppbyggnad eller ouppbyggnad.

Vill du höra andra vinklar av samma upplevelse från något annat ställe kan du ju alltid checka HDs beskrivning.

– Humle

Kommentera

